Monday, February 21, 2011

Assalamualaikum. .

hampehhhh. . . .::::         .da midnitezz la plak nie. . .pda asl ny tdi,aku planning nak study ckit baca modul. . .tapi malang nya,misi, visi dan matlamat utama aku tidak tercapai. . .nia gara2 layan Fb la. .layan car town games. ..adedehdhd. . .x tahu nak ckp pa lagi. .anyway. . .aku cuma x mahu stress dalam menjalani, menghadapi perjalanan hidup ku ini. . .sometimes aku bleh fokus study dalam 4 jam dengan sefokus-fokusnya. . .but. .kalau aku xda mood nk study even 1 jam aku baca tu ilmu. .mmg x masuk dalam otak aku disebabkn aku x fokus membaca dan fikiran aku melayang-layang entah ke mana( mata ja baca modul,otak fikir lain-lain ). .itu la masalah utama aku. . .

asl ja msuk jam 00.00. .mmg time aku tdur. . .ngantuk OR tidak mengantuk,aku kena offline,going tandas( buang yg x berkenaan dlm badan dan paling penting AMBIL WUDUK & MESTI BERUS GIGI )


Sekilas ratapan untuk dikongsi bersama::::
Sebelum limpang( kepala sampai ke bantal busuk sllunya baca Bismillah )..mmg rutin harian pun. .
sebelum tidur aku:perkara yang aku mewajibkan diri aku laksanakan :-
  1. Istighfar ( 5 kali cukup )
  2. Selawat ke atas Nabi Muhammad SAW
  3. Mengucap dua kalimah SYAHADAH
  4. Baca surah al-kafirun,surah al-ikhlas,al-falak,surah an-nas( lebih dikenali sebagai surah 4 Qul )
  5. finally : membaca Ayat Kursi
Semoga aku,kedua-dua ibu bapa ku serta keluarga ku dan manusia yang beragama islam di muka bumi ini di berikan umur yang panjang,di beri kelebihan kesihatan dan di murahkan rezeki yang halal. . .


Alhamdulillah. . .

No comments:

Post a Comment